HTML

Csillag

Üdvözletem minden kedves olvasónak.Hogy mire számíthattok? Repülés,utazás, pakolás,utazás,repülés, csomagolás,repülés....hát valahogy így áll az életem mióta a Közel-Keletre költöztem, hogy a 3 év fapados repülés után végre lássak is valamit a világból.....így most egy kicsivel nagyobb gépeken repkedek összevissza a világban, mint valami megtébolyodott légy.Úgyhogy fogjatok egy hideg sört,és utazzatok velem!Szeretném kiemelni, hogy a blog 5 éves múltra tekint vissza, és nem céloz nagyobb közönséget mint a barátaim és a családom,valamint az itt leírtak az én szubjektív véleményemet tükrözik.Egyet nem érteni mindenkinek saját dolga,de én élek a szólászsabadság jogával.

Friss topikok

  • Alabamaa: Szia megint! Ugye, ha jol tudom Nalatok 8db off-os nap van, de ebbe nincs benne a layovereken elto... (2012.10.31. 22:33) Júniusi előzetes
  • Alabamaa: Annyira jo ezt olvasni, hogy azert-meg ha nem is sokan-de vannak, akik a melo lenyege miatt dolgoz... (2012.10.31. 18:47) Moszkva,Velence,Idiótia
  • MyLifeInTheSky: Acsillag! tegnap 7 doboz kajánk volt, jég 2 csomag stb, végig rád gondoltam, miközben 15 percig me... (2011.06.26. 11:08) Nem fizikai munka(.) (?)
  • sztyuvi: Dáh, csajok itt is lehet orditozni :P Legalábbis én úgy járok fel és alá az indiai járatokon, mint... (2011.06.25. 23:41) Rohanás,rohanás,rohanás, Genf
  • Felhokfelett: Hat ez nagyon jo! Meg most is vinnyogok!!! :) Nagyon megneztem volna!!!!! :D :D :D Puszi B (2011.06.14. 20:31) Kreml,borscs,vodka

Linkblog

2011.02.06. 15:39 acsillag

Első lépések

Másnap volt egy szabadnapom amit többnyire kipakolással meg beköltözési takarítással kezdtem, na meg persze be kellett szerezni valami alapélelmiszert is,összekészíteni a sok papírt, meg a másnapi ruhát, sminket stb.
Reggel 06.30-ra jött értem a busz. Az Emirates főhadiszállásán töltöttük a napot, ahol legalább 20 ember mondta el a nap során hogy Welcome to Emirates.
Ezek után végeláthatatlan prezentációsorozat indult. Leadtuk az orvosi papírokat, aztán áttértünk a szálláskérdésre, meg az ilyenkor szokásos tűzvédelmi oktatás, és kaptunk előleget a fizetésünkből.
Nem tudom, ezt felfogjuk-e. Hogy idefuvaroztak  tök ingyen csomagostól-túlsúlyostól, és első nap adnak egy adag pénzt. Ryanairnél meg 2 hónap mire egy rendes fizetést kapsz, addig haljál éhen.
Persze ez a pénz levonásra kerül majd az első fizetésből, de még így is jó, mert legalább van egy kezdő összeg az embernél,és nem úgy kezdi hogy feléli a tartalékait.
Másnap megint szünet mert péntek.
Itt a hétvége úgy működik, hogy péntek meg szombat szünnap, és itt vasárnap kezdődik a munka, úgy is mondhatnám a vasárnap a Közel-Kelet hétfője.
De az első szombaton (ami a vasárnap,nem tudom tudjuk-e követni) kirándulás. Regggel 6-ra jön a gyűjtőbusz, és indul a Dubai Tour. A Jumeirah Mecset az első megálló, ott egy arab nő elmondja amit tudnunk kell az arab kultúráról,vallásról, és mondja, hogy kérdezzünk bármit.
Na a válaszai engem úgy felhúztak hogy inkább nem is kérdeztem,mert rájöttem hogy ezek a nők itt egészen máshogy látják a világot mint mi Európában, és ezt majd később kifejtem bővebben.
Ezek után a Dubai Museumba mentünk, ami nem valami nagy szám, tekintve hogy Dubainak nincs valami régi múltja, vagyis van, de ha 30 évvel visszamegyünk az időben akkor csak tevéket meg beduinokat találunk. Na de rá se rántsunk, a cég fizette még a múzeumbelépőnket is...
A túra után kivittek minket egy helyi kórházba (remélem soha nem kerülök kórházba itt, holy shit...amit ott láttam....attttyaég.)Vettek vért, én szerencsés voltam mert olyan vénám van hogy még egy vak se tudja eltéveszteni, így aztán fél óra múlva már meg sem látszott, viszont a fél csapatnak egy hétig tenyérnyi kékeszöld véraláfutása volt.....Aztán csináltak egy mellkasröntgent, és mehettünk haza.Ez a vizsgálat az államnak kell, mert ha valami bajod van, nem adják ki a vízumot.
A vasárnap papírmunkával telt, megkaptuk a Manualt, még 30 ember welcomingolt a céghez, és beijesztettek hogy Dubaiban lecsuknak ha összeölelkezve járkálsz a barátoddal, meg biztos elrabolnak és elvisznek a sivatagba ha rövid szoknyát veszel, ehhez képest teli a belváros luxuskurvákkal, akik olyan ruhákban járnak hogy kint a fél seggük, szóval nem úgy tűnik hogy annyira nagy gond lenne a rövid szoknya.
Hétfőn volt az egyenruhapróba, levették a méretet, mindent fel kellett próbálni. A nadrág kb 5 számmal nagyobb volt mint kellett volna, mondták bevesznek belőle. Egyedül a cipő baromi kényelmetlen, az én lábformámhoz egyáltalán nem passzol, a kisebb nyomja a lábfejem, a nagyobb meg túl hosszú és kilépek belőle....
Az egyenruhapróba után az E-learning nevű csodálatos dologgal ismerkedtünk meg, vagyis online tréningek, amiket meg kell csinálni,értelemszerűen onlájn. Kaptunk 20-30 pinkódot,belépőkódot,nevet, külön biztonsági kódokat, mindent amit el lehet képzelni, annyira biztonságos a rendszer hogy ember legyen a talpán aki belép még akkor is ha megvan neki minden kód.
A kedd reggel a biztosításról szólt, meghallgattuk mire van biztosításunk és mire nincs, megkaptuk a telefonszámokat az EK Clinic-hoz.Igen.A cégnek saját klinikája van, ha beteg vagy oda kell menni, és ellátnak. Nem úgy mint a korábban említett előző munkahelyem, ahol fél évig könyörögtél hogy küldjék már a biztosítási kártyádat mert egy szaros megfázással nem tudsz orvoshoz menni, mert otthagyod a fél fizetésed. Arról nem beszélve hogy megérkezel egy idegen országba és keressél orvost ahogy tudsz. Szóval ez itt nem így megy.
Még aznap délután elmentünk fotózásra, megcsinálták a képet ami az ID-ra kerül, meg nyitottunk bankszámlát,vettünk itteni sim-kártyát a telefonba,ilyesmi.
Kedden nagyjából egész nap a Clinic-en ültünk, egyenként megnéztek minket,megvizsgáltak, megkaptam 3 hiányzó oltást, ez volt a program délutánig.
Szerdán csapatépítés volt, csütörtökön meg mindenféle járulékos tudnivalókat kaptunk. Elvittek minket egy szobába, ahol csapatépítő játék volt, majd elmondták hogyan kell arab kávét felszolgálni....és felszolgálták nekünk.Datolyával. Nem viccelek. Ezután volt megint valami csapatjáték,és a végén kaptunk céges kulcstartókat.
Én nem nagyon vagyok hozzászokva hogy kapok ilyesmiket. A sokkot tetézte hogy megköszönték hogy részt vettünk a bevezető héten, sok sikert kívánnak a tréningen, és ha kifáradunk a kávézó részbe akkor ott mindenkinek jár egy tea/kávé meg egy sütemény.
Én akkor már köpni-nyelni nem tudtam a csodálkozástól, nem tudtam hogy ez most valam ivicc, kandi-kamera, vagy ez most tényeg itt így megy.
De úgy veszem észre, hogy tényleg így megy.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://arabisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr122642249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása